onsdag 1 juli 2009

Tavelsjö


Idag har vi varit borta i Tavelsjö för att hälsa på Jenny och hennes barn. Hon bjöd först på lunch och sedan packade hon en smarrig picknick korg och vi åkte bort till en strand (tror den hette hundsjön eller något liknande). Och där blev vi kvar resten av dagen. Vi har badat och haft det superroligt. Elias leker rätt bra med Engla trots att det är en liten åldersskillnad mellan dem.
Jenny är verkligen en supertrevlig tjej. Jag lärde känna henne då jag var gravid med Emma. Hon var då gravid med Albert.
Imorgon har Magnus tagit ledigt från jobbet. Så han gör helg redan nu MAO. Så skönt! Det betyder sovmorgon imorgonbitti. :-)
Snart kommer det en kvinna som ska titta på våran lägenhet. Hon ringde redan imorse och ville komma då. När jag berättade att jag befann mig 3 mil hemifrån och skulle nog komma hem först i eftermiddag så fick jag höra med otrevlig röst "Men vadå?! Jag måste ju svara idag. Det är ju sista dagen" Då kände jag att jag blev irriterad Det är väl inte mitt fel eller problem med att hon har väntat så länge med att höra av sig! Hon kan ju inte begära att jag ändrar mina planer och åker hem och visar lägenheten! Sällan! Hon fick ändra sina planer och komma ikväll istället.




Inga kommentarer: