fredag 3 juli 2009

Ett mirakel!

Jag ska snart bli faster! Nu är det nedräkning till min brors och Tinas lilla bebis ska födas. Den är beräknad att komma den 16/7. Så nu är det alltså snart dags.
Det ska bli så roligt att dom ska få en liten. Dock så känns det så tråkigt att vi kommer att befinna oss så långt ifrån varandra. För er som inte vet så kan jag berätta att dom bor uppe i norra England. Att vi inte kommer att kunna vara en del av deras vardag känns tråkigt och tufft. Att inte få vara med och se på när bebisen växer upp och gör sina framsteg.

Det är tufft att få sitt första barn. Åtminstone när vi fick vårt första barn så upplevde jag det som en enorm tuff omställning i livet. Jag kommer aldrig att glömma när vi åkte hem med Elias från BB och den första natten hemma när mjölken inte hunnit rinna till ordentligt så turades vi om att vanka hemma av och an i vardagsrummet med vår missnöjda lilla kille. Jag minns så väl mina tankar "Vad fasiken har jag ställt till med?! Vad har vi gjort?!"
Men som tur är så klimatiserar man sig rätt snabbt och hittar ett lunk i tillvaron som fungerar. Och man måste komma ihåg att bebis tiden är kort! Njut av att bara vara föräldrar och ta hand om varandra och den lilla.

Vi håller alla våra tummar och tår att allt kommer att gå bra när allt sätter igång. Vi tänker på er!

Inga kommentarer: