fredag 3 juli 2009

Går allting att sälja?!

"Hej, jag heter xxxx och ringer från xxx. Har du någon gång tappat din plånbok och tänkt att det skulle finnas ett enda nummer för att spärra alla dina kort?"
-Ööööö.. Nej, det har jag inte"
"Vet du ens var du ska ringa för att spärra dina kort?
-Jaaa, jag ringer väl till banken för att spärra mitt bankkort
"Ja, men dit körkort. Vet du var du ringer då?"
-Nej, inte precis. Men jag skulle nog ringa polisen för att ta reda på det. Tror säkert att det skulle lösa sig"
"Ja, det är väl riktigt. Men om du ringer till polisen så måste du ringa 4 olika nummer för att det ska bli spärrat. Och nu ska du få världens chans. Du behöver bara ringa ett nummer för att dina kort ska bli spärrade. Visst är du intresserad?!"
-Nej, inte om jag måste betala för det.
"Nehej, ok. Hejdå" Säger försäljaren i telefonen med snäsig röst och lägger på.

Alltså kom igen! Hur kan man komma på att föröka sälja en sån här sak? Hur ofta tappar man sin plånbok?! Och om/när man gör det så kan man väl ringa 4 nummer istället för ett? Vad har det för betydelse. Jag skulle då aldrig betala X antal hundralappar för en sån här sak. Finns bättre saker att lägga pengarna på enligt mig iaf.

Inga kommentarer: