torsdag 4 juni 2009

Där stod han ensam...










Imorse tog barnen sovmorgon igen. Det resulterade i att vi inte hann till dagis förrän kl 09:30. När vi kom dit så lekte alla barnen för fullt ute på gården. Och jag har tidigare märkt att när vi kommer "mitt i leken" så har det varit svårare att lämna Elias. Han har varit ledsen och inte velat att jag ska gå. Och nu så märkte jag verkligen på honom att han blev blyg och inte riktigt ville gå till dom som redan lekte för fullt. Men han blev inte ledsen utan han sa att han ville vara ensam. Så jag gick efter en stund och jag såg hur han bara tittade på alla andra barnen som lekte och han såg så ensam ut. Det var så jobbigt att se det. Normalt har Elias mycket vänner på sin förskola och har alltid någon/några att leka med. Men idag verkade det trögt på något vis. Det var inte roligt att lämna honom så. Så jag hämtade honom tidigare idag.

Idag så har jag varit nere på stan en stund med Sara och Madde och deras småbebisar. Vi gick och tittade en stund på stan och gick sedan och åt lunch på kafe station. Det var ingen bra mat där så det var bortkastade pengar. Men sällskapet var trevligt iaf! :-)


Imorgon får vi veta om lägenheten. Bara en före oss nu...

Inga kommentarer: