onsdag 2 september 2009

Snart så....

Det är så skönt att slippa leva i kartonger. Nu börjar vi så smått att vara klara här hemma med det som går att göra nu. Nu är det bara att vänta på att dom ska börja renovera. Det känns inte så angeläget att hänga upp gardiner och så innan dom gör det.

Nu är det snart dags för mig att börja jobba igen efter föräldraledigheten. På måndag så börjar jag. Det känns skönt samtidigt som jag har lite ångest över att lämna barnen. Jag är övertygad om att allt kommer att gå bra eftersom Magnus är en sån duktig pappa. Men jag har varit med Emma nästan varje vaken sekund sedan hon föddes och plötsligt så ska man vara borta så¨pass mycket som man är på en heltidstjänst. Men samtidigt så känner jag att det är bra att Magnus provar på detta liv som jag levt snart i ett år. Så att han inte nämner frasen "Du som bara har varit hemma idag" igen ;-)

Nu ska jag hämta hem Elias från dagis och sedan blir det storhandling på MAXI.

Inga kommentarer: