fredag 18 september 2009

Nu är det slut på veckan....

Idag har jag suttit i (den nya) receptionen på jobbet. Så nu är det tänkt att jag ska hoppa in istället för babsan eller Jenny då någon av dem är borta. Jag gillar att få göra något annat än själva vård jobbet ibland. Och just receptionen passar mig som handen i handsken eftersom jag älskar att få styra upp mitt arbete själv.

Nu är jag ledig tills på tisdag kväll. Det ska bli riktigt roligt att få lite tid att vara med familjen. Visst är det roligt att ha börjat jobba. MEN jag saknar ibland mina barn så mycket att det gör ont. Men det är väl en vanesak?! Jag minns att jag kände så här också när jag började jobba efter mamma ledigheten efter Elias.

I eftermiddag så kom Elias kompis Emil och hälsade på i vanlig ordning. Varje dag vid fyra tiden efter att han kommit hem från dagis så kommer han och vill leka med Elias. Skoj!

Och Emil är ju för gullig. Ikväll när dom var inne på Elias rum och lekte som bäst så poppade vi popcorn. Efter ett tag så kommer Emil ut från rummet in till köket där jag stog och rynkade på näsan ordentligt och sa "Det lukar som om någon har poppat popcorn här" :-D
Bägge pojkarna blev så glada när dom såg att vi dukat upp lite gotta i rummet till dem. Så Emil var inte så sugen på att gå hem när hans pappa kom för att hämta hem honom vid 19:30. Men det kommer ju en ny dag imorgon!

Imorgon har vi förresten bjudit hit Eskil och Emma på middag. Det var på tiden att vi fick tummen ur... Det tog oss ju bara 7 år ;-)

Inga kommentarer: