tisdag 15 september 2009

Jag är inte ensam!

I eftermiddag efter att vi hämtat Elias på dagis så tog vi en runda ner på stan i hopp om att försöka hitta kläder år barnen inför bröllopet. Det gick väl halv bra iaf. Vi hittade ett par super snygga jeans åt Elias och en tröja. Men åt Emma hittade vi ingenting. Jag ska ta en runda nästa vecka utan barn och inhandla det sista.

Det är nämligen inte lätt att gå på stan med en åttåring och en fyraåring. Dock så skötte sig Elias sig riktigt bra idag och det var inte så mycket gnäll och tjat trots det faktum att det var kläder vi tittade på. Å Emma var som vanligt. Rätt vild alltså... Hon skulle som vanligt gå själv. Och hon löpte amok inne på affärerna. Hon slet och drog i allting hon kom åt. Det flög galgar och kläder om vart annat. Så efter någon timme så sa vi att nu ger vi oss och åker hem istället.

På vägen till bilen så stöter vi på en annan mamma som befinner sig i precis samma situation (hon har alltså en 11 månaders bebis med sig som springer fram och tillbaka på gågatan). När våra två små ser varandra så lyser dom upp och springer fram till varandra för att hälsa på varandra. Så gulligt!
Så jag och den andra mamman börjar prata lite smått. Och den andra mamman verkade väldigt nöjd över att ha träffat en i samma situation som hon själv befinner sig i. Så hon börjar lätta sitt hjärta och prata om hur intensivt det är att ha en bebbe som är mera vild än tam. Jag kan inte annat än hålla med henne :-D

Men jag skulle aldrig vilja byta bort det jag har för lite vila. Men ibland är det skönt att få klaga lite.

Nu ska ungarna nattas!

Inga kommentarer: