torsdag 13 december 2012

"Underdrycken"

Smakade min första kokosvatten för ett tag sedan. Det var en smaksatt variant och den smakade riktigt bra. När jag sedan någon vecka efteråt smakade den naturella varianten så blev jag inte alls lika imponerad, den smakade gammal disktrasa (inte för att jag ätit en sådan), men näää, den var inte alls god.

Det är ju så fruktansvärt hypat detta med kokosvatten och både Madonna och Rihanna går i god för detta vatten. Men varför kokosvatten då?

Kokosvatten är en helt naturlig dryck som återställer vätskebalansen bättre än vatten. Det innehåller viktiga salter och mineraler och har en bra balans mellan elektrolyter och kolhydrater som snabbt återställer vätskebalansen i kroppen.

Men jag tror att jag nöjer mig med att ha smakat den. Inget jag kommer att köpa ofta iaf. Den lilla flaskan är inte värd sitt pris. Kostar närmre 30 kr för en liten flaska om jag inte minns helt galet.


Inga kommentarer: