fredag 9 juli 2010

Jag vill ha rött, tack!



I morse efter lite mys så åkte jag och barnen till närmaste drop-in frisör. Elias skulle nämligen få bli ordentligt fin i håret nu innan bröllopet. Jag brukar annars klippa honom själv och många gånger ser det rätt ok ut även fast det är lite snett och vint.
Det gick hur bra som helst. Elias satt snällt och väntade medan hon klippte honom. Och när det var klart så fick han välja lite färgspray i luggen. Då var lyckan gjord, han säger att han vill till sin frisör imorgon igen. Jo, just det ja. Tror jag hellre köper hem lite färgspray. Men å andra sidan kanske det är dumt. Det kan vara bra om detta är något han kan se fram emot när han varit hos frissan.

Annars har det väl rullat på rätt smärtfritt idag. Visst är Emma en liten "pain" ibland. Hon har redan kommit in i trotsåldern och när hon inte får som hon vill så lägger hon sig ner på golvet och gallskriker. Och hon ger sig inte i första taget vill jag lova.
Sedan gör hon allt hon kan för att jäklas med sin storebror. Och det lyckas hon rätt bra med...
Elias som är så fruktansvärt snäll blir ibland så arg att han håller på att gå i taket.
Är det detta som kallas syskonkärlek?!

Inga kommentarer: