tisdag 4 augusti 2009

Lunch med Madde


Idag kom Madde hit med sina små troll. Ida och Elias fann varandra snabbt och lekte på för fullt ute på gården. Och små busarna turades om att klättra/putta på varandra. Sedan bjöd jag på lunch. Småplättar till barnen och Kycklingsallad till oss.

När dom hade åkt hem så gick jag och Magnus ner på stan med barnen. När vi kom ner på stan så gick jag in och köpte en loka på en affär. När jag kommer ut så frågar Elias var hans dricka är. När jag säger att vi ska dela på den så flippar han ut totalt. Han lyssnar inte på oss för fem öre när jag säger att jag inte köpte någon egen till honom pga att han inte orkar dricka upp en hel flaska själv. När vi fått honom att lugna ner sig en aning och han ska smaka på vattnet så tittar han argt i mina ögon och utbrister "SNÅL MAMMA"!
Jaha ja....det är tacken det! haha
Jag tog av honom flaskan och sa att om han inte ber om ursäkt så får han inte ens smaka. Efter ytterligare 10 minuters skrik så ber han om ursäkt. För att sedan några minuter senare kalla mig snål IGEN! I Looove tre årstrots! ;-)

Inga kommentarer: