tisdag 18 augusti 2009

Första dagen

Det gick hur bra som helst att lämna Elias på dagis imorse. Trots att han har börjat på en helt annan avdelning. Men jag kommer dock att låta honom få en kort dag idag. Jag har tänkt hämta honom strax efter lunch. Det har känts så tyst och tråkigt här utan honom nu när Emma ligger och sover. Man har som bara sig själv att tänka på. Trist! Men jag måste medge att det är lite skönt också ;-) Inte ofta man har "egen tid".
Måste berätta vad Elias svarade när fröknarna på dagis frågade hur sommarlovet varit.
- Jag har varit hemma och sett på tv säger Elias.
Jaså, säger en av fröknarna? Så du har inte varit och lekt med några andra barn eller varit på stranden och badat eller kanske ätit någon glass?
-Näää, säger Elias. Bara suttit inne och sett på film...

Där fick man för allt roligt som man gjort tillsammans med honom under sommaren. Knappt varit hemma en dag! Hoppas dom insåg att han ljög. haha

1 kommentar:

Len sa...

Haha, underbart!!
Det var jättekul att han ropade över hela gården då han såg mig idag när vi kom när dom åt frukt!