tisdag 18 augusti 2009

Fortsättnig av dagen...

När jag kommer till Elias dagis strax efter lunch och ska hämta honom så vill ha INTE följa med. Hmm, här trodde man att han kanske haft en jobbig första dag. Men icke sa nicke! Det var bara att vända på klacken och låta honom vara kvar en stund till. Och det känndes bara roligt! :-)

I eftermiddags så träffade jag upp Linda och William som var här och handlade lite nya kläder. Vi gick lite på stan och sen gick vi hem hit och åt middag. Sen blev det en snabb rutt på Expo också innan dom åkte tillbaka till LSE. Elias tyckte att det var så roligt att träffa Wille. Det märktes att han började se upp till honom. För han började göra precis som honom och härmade nästan allt han sa. Så gulligt! Wille tyckte kanske inte att det var lika roligt att leka med honom eftersom han snart blir 10 år. Men snäll och väluppfostrad som han är så lekte han med honom utan att klaga.

Imorgon ska Elias på dagis en stund igen och sedan har vi bjudit hem Helene och hennes småtroll på lunch. Kycklingsallad står på menyn med Ica gourmés fantastiska cescar dressing. Och barnen får makaroner och köttbullar.

Nu ska här tittas på tapeter!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hmm, nu blev jag nyfiken! Vem är din bekan som har kort på mig på facebook?
Me & I hade som vanligt rätt mycke fint, men jag blir oftast för snål...
Fanns mycke turkost, superfint. Å en hel del tunikor m.m
Visst säger ni till om ni behöver nån flytthjälp! Jag jobbar visseligen nästa helg, men nåt kan vi säkert bidra med!

Sandra sa...

Va heter hon, tänkte om ja kanske visste vem de va. Träffade visseligen massor me människor den helgen men lite koll har jag väl!
S_l_westerlund@hotmail.com
Ja absolut gör av er!
Både jag och M är ledig nästa fredag då dagmamman har planeringsdag, sen jobbar jag lördag em och söndag fm...