lördag 1 augusti 2009

Blast from the past

Imorse så kom vi hem från våran mini semester weeekend. Vi åkte som jag skrev tidigare till Skivsjö i Torsdags. Väl där så grillade vi mat tillsammans med Magnus föräldrar. Och senare på kvällen kom Mattias och Veronica med barnen över. Elias tyckte att det var jätte skoj att få leka med sina kusiner. Och när vi väl fick honom att somna för kvällen så var klockan nästan 23:00.

På fredag morgon så åkte vi till Lycksele tillsammans med Johanna och Fredrik för att vi skulle gå på djurparken. Även Krille gjorde oss sällskap när vi kom dit. Vi gick runt och tittade på alla djuren och sedan gick vi ner på Lyckolandet. Där gillade verkligen Elias att vara. Han tyckte dock inte att djuren var så intressant som jag trodde han skulle göra. Emma däremot gillade att titta på dem. Hon lyste som en sol och visade tydligt att hon ville in och gosa med dem :-)
På djurparken träffade vi på några gamla vänner till mig. Linda och Maria som var där tillsammans med sina barn. Lindas son William har jag inte sedan han var 2 år (han är nu 9). Oj så stor han hade blivit! Och så lik sin mamma! :-) Det var riktigt roligt att få stöta på dem. Och Linda jobbar tydligen på Nolia dom här 10 dagarna. Så någon kväll så sa vi att vi skulle gå ut och äta efter att hon slutat jobba. Det ska bli trevligt!
För dom som inte vet kan jag berätta att jag och Linda var bästa vänner som små och höll ihop i vått och torrt. Men sedan för 7 år sedan kom vi ihop oss om en liten skitsak (som jag nu inte ens minns vad det var) och vi bröt kontakten. Sen pratades vi vid över facebook för något år sedan och vi tog även en lunch då vid ett tillfälle. Och det var så roligt att träffa henne och få höra allt som hänt på alla dessa år. Ser fram emot att träffa henne igen!

Sen åkte vi en snabbis till Krille och Emelie för en snabb kaffe för att sedan åka till min farmor och äta middag. Sen blev det en snabbis in på Dollar store innan vi skulle åka tillbaka till Skivsjö för att sova där. På Dollar träffade vi på mitt ex Fredrik. Å han var sig också lik.. Han hade tydligen fått jobb i Sthlm så han skulle flytta dit.

Skönt att vara hemma igen!

Inga kommentarer: