tisdag 22 juni 2010

Hmmm...

Vi hade hittat en person som skulle hjälpa till lite med maten på vår bröllopsfest. Det var inte tänkt att hon skulle laga någon mat över huvudtaget, utan hon skulle ta fram buffèn och hålla den komplett + att hon skulle grilla lite kött. Detta skulle vara ett jobb mellan ca kl 15:00-20:00

Jag trodde väl att detta var så gott som spikat då jag fick ett mail av henne med ett förslag på en helt ny meny till bröllopet. Denna ville hon laga till åt oss för nästan 8000 kr.....
Jag förklarade vänligt men bestämt att vi redan har valt ut en meny som blir betydligt billigare och att vi vill hålla oss till den!
Då börjar vi diskutera vad hon skulle ha för att hjälpa till med det vi ville. 1500 kr ville hon ha. Det tycker jag känns som lite mycket. Jag tycker att 1000 kr är rätt ok för dom få timmarna och det är jag utan tvekan beredd att betala. Men 1500, nja, vet inte. Jag blev nog lite anti är hon började lägga sig i vår meny. 500 kr är inte så mycket att bråka om egentligen.....
Är det jag som är snål?
(Kan tilläggas att detta är en bekant till mamma som skulle vara super billig)

Så nu måste jag börja om från början och hitta en ny! Är det någon som känner sig manad och vill tjäna sig en extra slant är det bara att hojta till! :-)

2 kommentarer:

Sandra sa...

Priset i sig säger jag nog ingenting alls om. Men just grejen att hon inte kunde göra som ni ville utan själv ville ändra och lägga sig i tycker jag är helt fel.
De är ju ni som ska gifta er, så ni ska bestämma!
Hoppas ni hittar någon annan! :-)

Unknown sa...

1500kr på 5h är 300 kr/timme. Det är väldigt hög timpenning med tanke på att man inte skattar på det. Jag tycker 200kr/h är rätt ok betalt.
Super att Elin kan sjunga på bröllopet. Ska ringa henne i veckan :-)