tisdag 11 maj 2010

Livet som småbarnsförälder


Då var det dags för en VAB dag igen. Emma fick feber igen natten till idag. Så idag är jag hemma med dom små trollen och imorgon så får Magnus dra sitt strå till stacken.
Och jag måste medge att det ofta är rena rama semestern att vara på jobbet i jämförelse med att vara hemma med sjuka barn. Man stöter åtminstone på helt andra utmaningar.
Ni som är väl bekanta med våran familj vet att Emma är en väldigt bestämd ung dam. Och jag kan intyga att det inte blir annorlunda med det då hon är sjuk.... Snarare tvärtom!
Ett exempel ang detta är att hon har fått för sig att hennes nappar ska ha en speciell färg. Dom ska vara ROSA, inget annat! Hon blir jätte arg om man ger henne någon tutte i en annan färg och slänger den efter golvet och skriker....
Detta kan driva mig till vansinne. Jag har just tillbringat 15 minuter åt att hitta tutten med den rätta färgen medan arg dotter ligger på golvet och skriker.
Ja, nu kanske många av er tänker att man borde sätta någon form av gräns där. Och jag håller med er! MEN jag kommer inte att ta den kampen medan hon är sjuk....

Nu ska jag passa på att röja upp lite medan söt sover!

Inga kommentarer: