lördag 18 december 2010

Nytt bord till Rådjursvägen!

Det här bordet blev dagens inköp på EM. Tyvärr hade dom inget på lager så vi får först hem det om ett par veckor. Men den som väntar på något gott...

Igår var vi och lämnade igen vårt förra köksbord på Jysk. Vi köpte det för drygt ett år sedan. Och så här i efterhand var det ett riktigt skitköp! Färgen lossnade från stolarna och dom var rangliga och hemska. Vi har under tiden hunnit byta ut stolarna två gånger!
Och här i veckan så brakade ena stolen ihop när Magnus skulle sätta sig i den...

Personalen på Jysk skulle först bara ge oss ett tillgodokvitto på bordet som vi ville lämna tillbaka. När jag upplyste dem om att jag inte ville ha något tillgodokvitto i deras butik utan att jag vill ha ett ordentligt bord så sa killen i kassan att det var så läget var och att det var det som han kunde erbjuda.
Men när jag kollade upp vad som stod i konsumentköplagen så insåg jag att jag hade rätten på min sida och att jag hade rätt att få tillbaka pengarna.
När jag ringde tillbaka till butiken och sa att jag enligt lag har rätt till pengarna tillbaka så blev det andra visor. Pengarna tillbaka alltså! :-)

Inga kommentarer: