lördag 11 december 2010

Kvinnor vs Män

Ja, vad ska man säga? Kommer kvinnor från Mars och män från Venus?!
Olika är vi många gånger hur vi är och hur vi tänker.

Ta bara detta med förhållanden. I min värld så tycker jag att i ett förhållande där bägge jobbar 100% så ska man dela lika på sysslorna i hemmet och att ta hand om barnen.
Jag skulle aldrig ens vilja sitta och pilla navelludd när Magnus skulle jobba sig genomsvettig med städ, tvätt och annat som tar mycket tid i ens vardag.

Detta problem snubblar jag över lite nu och då i vårt förhållande. Alltså hur svårt ska det vara liksom att starta maskinen när tvätten svämmar över? Eller tömma diskmaskinen när den är klar?

Detta kan reta mig till tusen. Är alla män såhär? Eller är det bara jag som dragit en nitlott vad gäller detta iaf?

Inga kommentarer: