tisdag 21 december 2010

Äntligen lite värme!

NU har vi ÄNTLIGEN fått lite värme i lägenheten!!
Redan förra vintern så var det så fruktansvärt kallt i vår lägenhet, vi felanmälde det till vår kvartersvärd ett par gånger men ingenting hände.

När vintern kom denna gång så var det ännu kallare än förra vintern. Vi har haft mellan 16-18 grader här hemma. Barnen har tom vaknat på natten för att dom varit så kalla.
Så här i mitten på förra veckan fick jag nog. Jag kontaktade min kvartersvärds chef och berättade hur läget var och han tog iaf tag i det....

Idag kom det en kille som kollade ventilationen och värmen. Och det visade sig att något var stängt av inne i vår tvättstuga som gjorde så att värmen inte kom ut i elementen som det ska. Och han sa att detta har varit sen dom bytte några rör för ett par år sedan, dvs strax innan vi flyttade in.
Så kort och gott så har vi varit utan värme sen vi flyttade hit!
Så nu är jag i kontakt med både chefen på bostaden och Hyresgästföreningen om att vi ska ha kompensation för bristen på värme. Och det kan röra sig om ganska många tusenlappar enl hyresgästföreningen. Och det är inte mer än rätt tycker jag!
Jag ska prata med honom igen nu imorgon så får vi se hur det går!

Inga kommentarer: