söndag 24 januari 2010

Varför klarar jag inte av att se verkligheten?

Jag har väl i stort sett varje dag dom sista 15 åren varit mer eller mindre engagerad av vad som händer ute i världen. Och har man en stund över så surfar jag gärna in på www.aftonbladet.se eller www.vk.se.
Men jag har under den sista tiden dragit mig för att göra det. Varför?!
Jag klarar inte av att möta synen av alla tragedier som händer ute i världen!
Jag klarar inte av att se förödelsen i Haiti! Man ser alla dessa bilder på döda barn som finns i rasmassorn. Man ser svält! Man ser elände!

Jag vet att även om jag blundar för det ett tag så existerar det ändå! Det händer, det är verkligheten! Man får en påminnelse att vi människor är små och egentligen ganska maktlösa!

Jag är inte odödlig! Och det är inte min familj och nära och kära heller!

Ta vara på dagen. Det ska jag göra iaf!

Inga kommentarer: