söndag 10 januari 2010

Rätt intensiva dagar

När man kommer hem från jobbet efter en hel dags arbete så känner man sig rätt slutkörd. Man har sovit endast några ynka få timmar på natten och upp i ottan kl 05:30.

Men hur trött man än är så är det så roligt att få komma hem till barnen! (o Magnus förstås!).

Visst skulle man önska att Magnus hade gjort klart det mesta av sysslorna i hemmet så att jag enbart skulle kunna koncentrera mig på barnen. Men nu är ju inte fallet så...det mesta är typ halvgjort....
Men jag ska inte klanka ner på honom. Livet hemma med två små barn kan vara rätt intensivt. Och ibland så hinner man helt enkelt med allt. Kan vara bra att min kära karl har fått uppleva det så att man slipper höra kommentaren "Du kan ju göra det, du har ju ändå bara varit hemma hela dagen" ;-)

Idag har vi påbörjat vår sammanslagning på jobbet. Två avdelningar ska bli en. Nästan 10 vårdplatser mindre och 8 ur vår arbetsgrupp har fått gå. Så idag har vi haft en hel del arga patienter som inte ha velat infinna sig med att byta avdelning. Och deras frustrationer och aggressioner har gått ut över oss i personalen. Känner mig lagom less på landstinget just nu! När Magnus har fått ett jobb så kommer jag nog att börja studera igen. Frågan är bara till vad?!

Nu blir det film och sen nattinatt!

Inga kommentarer: