tisdag 26 januari 2010

Rätt man på rätt plats?!

Idag stötte jag på en av sjukhusets väktare nere i centralhallen. Och detta fick mig att börja fundera på om alla människor passar för alla jobb?!
Det var nämligen en liten tjej (med betoning på liten) som var vakt. Och utan att överdriva så kan jag lätt säga att tjejen max vägde 50 kg o var ca 150 cm lång. Jag som är liten i mig själv kände mig rätt stor när jag stod intill henne! Hon är säkert duktig på sitt jobb etc etc....
Men detta fick mig att börja fundera!

Vi har med jämna mellanrum sk "intoxer" på vår avdelning. Detta är människor som av någon anledning hamnat snett här i livet och börjat missbruka alkohol och/eller droger....
Och det är inte ovanligt att det är stora och starka karlar. Och det händer att dom blir arga/frustrerade då vi inte ger dem dom piller som dom vill ha....
Jag och många av mina arbetskamrater har många gånger kännt oss rädda!

Och när vi hamnar i en sån situation att patienten blir fysiskt aggressiv så ska vi ringa på vakten.

Förstår ni nu vart jag vill komma?!

Är detta möjligen den vakten som kommer till vår räddning?
För dom kommer oftast ensam när man behöver dem. Tror även att dom jobbar ensamma på kvällar och helger. Så då har dom m a o ingen annan att skicka heller!
Och har denna tjej inte oanade Pippi Långstrump krafter så vet jag allvarligt talat inte om vi skulle ha någon större nytta av den tjejen i en sån situation.

Är detta rätt man på rätt plats?

Inga kommentarer: