torsdag 29 oktober 2009

Rapport från sjukstugan

Ibland är det verkligen inte roligt att vara förälder OCH samtidigt ha förpliktelser på jobbet. Igår jobbade jag eftermiddag/kväll dvs att jag först är hemma klockan 22 på kvällen. Just när jag skulle till att somna så vaknande Elias. Och han hade en så skyhög feber så man nästan blev orolig. När han efter lite alvedon och mys somnade om mellan oss i sängen så vakande Emma. Även hon hade en kropps tempratur långt över det normala. Och när hon väl hade somnat så vaknade Elias igen. Och så höll dom på och bytte av varandra tills vi inte orkade längre och gjorde morgon klockan 05:15.
Efter ytterligare lite alvedon och morgonmys så var det bara att cykla iväg på jobbet för att göra sina 8 timmar.
Nu har barnen somnat för natten och jag hoppas verkligen att vi får sova bättre inatt. Och imorgonbitti så gör jag mitt sista pass innan helgen. Ska bli skönt att få vara hemma och rå om sjuklingarna.

Nu väntar sängen!
Natti!

Inga kommentarer: