onsdag 14 oktober 2009

Ett års koll

Det är så mycket att fixa med då man kommer hem från en lång semester. Bara högarna av tvätt och post håller en sysselsatt i timmar.
Men nu börjar vi få ordningen tillbaka här hemma tack och lov.
Sen har min långdragna förkylning som jag burit på i ett par veckor brutit ut ordentligt. Igår kväll fick jag hör feber och jag känner mig allmänt mossig. Tur att jag är ledig ytterligare några dagar från jobbet så att jag hinner kurera mig.

Igår var vi med Emma på bvc för ettårs kontrollen. Allting gick så bra ända tills vi kom fram till sprutorna. Emma skrek som aldrig förr och såg ilsket på bvc sköterskan. Så när sprutorna var givna så gjorde Emma klart och tydligt att hon inte ville ha något att göra med sköterskan mer för den här gången. Så fort hon kom nära henne så gallskrek hon. Och våran sköterska som är så snäll ville så gärna göra Emma glad igen och började dra fram den ena leksaken efter det andra för att trösta henne.
Men det gick inte så bra....... ;-)

Nu blir det lite vila medans Emma sover!

Inga kommentarer: