söndag 31 maj 2009

Vilken underbar kväll! Och väder för den delen...







Snacka om att det är värmebölja. Nästan 30 grader varmt. Guuud så härligt! Det är av den anledningen som det inte blev något blogginlägg igår. Vem vill sitta inne och blogga liksom?!

Men nu ska jag ta mig tid och skriva lite. Har en rätt hejdundrande huvudvärk så solen känns inte så lockande för tillfället.

Igår så var vi nere på stan med barnen och mormor och morfar hela dagen. Vi köpte lite gofika på kafe station och satt ute i parken och hade picknick. Senare på eftermiddagen så tog mormor och morfar över ansvaret om barnen och vi gick bort till Elena och Magnus och tog en fördrink. Elena fyller snart år så vi skulle ut och äta för att fira henne. Sedan cyklade vi bort till en restaurang som heter 5 knop som ligger borta vid Gimonäs. Det är en liten mysig italiensk restaurang som ligger ned mot älven. Dom hade verkligen superbra service och var så trevliga. Men vi blev långt ifrån nöjda med besöket. För det första så blev vi inte ens mätta. Man fick så fruktansvärt lite mat så jag var rent av hungrig när jag hade ätit upp maten. Trots att jag hade tagit förrätt! Och man tycker att man borde bli mätt när maten är så fruktansvärt dyr som den var där. Elena gick till ägaren och klagade å mina vägnar eftersom jag var mest besviken och jag blev faktiskt kompenserad med en portion pasta. Så det var bra. Men det var inte värt pengarna att äta där. Jag går mkt hellre på Viktor om man ska unna sig lite extra.

Sedan cyklade vi ned på stan och hade tur att få ett bord på O`learys. Och där blev vi kvar resten av kvällen. Vi dansade och hade så roligt. Tack för en underbar rolig kväll Elena och Magnus!

Inga kommentarer: