måndag 22 november 2010

Ung & bortskämd


Nu kör jag! Med eller utan blogger i mobilen. Jag börjar inse att jag aldrig kommer få det att funka. Jag ska lämna över ärendet till internet och mobilsupporten (läs: Magnus) för att se vad han kan göra :-)

Ikväll så är det bara jag och barnen här hemma. Magnus jobbar nämligen kväll.
Så nu sitter jag och slötittar på "Ung och bortskämd" på svt. Och detta program gör mig så arg!

För er som inte vet så handlar dokussåpan om ett gäng tonåringar som aldrig har behövt lyfta ett finger hemma och fått allt dom pekat på. Dessa människor har dom fört samman i ett hus där dom ska leva tillsammans och göra diverse sysslor som man gör i ett hushåll + göra vissa jobbuppdrag för att tjäna ihop pengar så att dom kan köpa mat.
Men om jag ska vara ärlig så är det framförallt deras föräldrar som jag blir arg på. Hur kan man göra sina barn denna otjänst att göra dem till bortskämda snorungar (ursäkta uttrycket)
Det är inte snällt och det är framförallt inte rätt i mina ögon!

Nej, nu ska jag fortsätta att se!
Tjing Tjong

1 kommentar:

Len sa...

Äntligen, rocka loss nu!