onsdag 24 november 2010

Snorig & irreterad jänta


Nu har Emma gått och blivit ordentligt förkyld igen. Så idag har hon fått vara hemma från dagis. Storebror stannade också hemma och gjorde henne sällskap.
Magnus började att vara hemma med dem och så slutade jag tidigare så att han fick fara och jobba. Och det märks klart & tydligt att hon inte är pigg för fem öre. För min annars så goa och glada tjej har varit ett riktigt grinigt monster ikväll. Ingenting har varit bra och hon ville att jag skulle bära henne när jag höll på med något. Hallå, bära! Hon är över två år och är inte fjäderlätt längre.

Ja, man får verkligen lov att testa sitt tålamod sånna här gånger. Jag kan ärligt talat säga att jag tycker att det är rena rama semestern att vara på jobbet i jämförelse med att vara hemma!

Nu ska jag packa inför min tripp imorgon!

Inga kommentarer: