torsdag 5 november 2009

Veckans utmaning!

Idag kom jag på att tänka på en sak som förbryllar mig en aning. Varför har vi människor så svårt för att ge varandra uppskattning/beröm? T ex när någon gör någonting bra så tänker man oftast att "Guud, vad duktig hon/han är" " istället för att säga det rakt ut. Och nu menar jag inte dom närmaste vännerna och släktingarna utan dom som finns omkring en i ens vardag som man egentligen inte har en nära kontakt med.

Det är inte svårt! Det är inte jobbigt på något sätt! Och man blir glad själv när man vet att man gjort någon annan glad!
Så varför är vi så dåliga på detta?! Eller är det bara jag som är det?!

Så nästkommande veckas utmaning blir att ge minst en komplimang varje dag till någon som gör något bra. Istället för att bara tänka det i mina tankar.

2 kommentarer:

Len sa...

Väldigt klokt och jag instämmer totalt!

Jag tänker också på att man ska tala om hur mkt man tycker om varandra och verkligen sätta ord på uppskattningen vi har för varandra!

Vi ses till veckan! KRAM

Sandra sa...

Förra veckan kom de in en kvinna på hotellet med en riktigt snygg sjal.
Å för första gången sa jag de åt henne. Hon blev superglad :-)
Är alltid så svårt att veta hur mycke man kan säga till gäster man pratar med i 2 minuter och aldrig annars har träffat.
Men jag ska följa din utmaning jag me :-)