tisdag 24 november 2009

Dagens misstag!

Imorse fick jag av någon anledning inte upp mitt lås på cykeln. Så det slutade med att jag fick ta bussen. Lägg på minnet att jag inte är någon van bussåkare och har noll koll på alla dessa busslinjer. Men jag kom mig utan större problem till jobbet. Det var dock inte lika lätt att få sig hem.....

Efter att jag stämplat ut strax efter kl 16 så knallade jag ner till bussterminalen på NUS. Jag hann inte mera än att ställa mig där så kom den första bussen. Så jag frågade en lite äldre dam om hon visste om den bussen kommer att åka förbi Marieberg?

"Jaaaa, det gör den!"svarade hon självsäkert. Tack tack, sa jag och steg på bussen.

Så tack så mycket tant för den sightseeing på Ålidhem och Carlslid som jag fick vara med om! ;-)

2 kommentarer:

Len sa...

Haha, jaa det är inte lätt!!

Sandra sa...

Lita aldrig på någon annan... :-)