tisdag 25 januari 2011

Jag måste få gnälla lite...

Vad ska man kunna begära av sin man när han är hemma och vabbar och jag själv är på jobbet?
När jag kommer hem kl 16.30 så står han visserligen och lagar mat.
Men ALLT som jag har bett honom att fixa under dagen + alla normala hushållssysslor är inte gjorda....
Så när jag egentligen bara vill mysa och umgås med barnen på kvällskvisten så får jag fixa allt.
Magnus mumlar något om att han inte är hunnit. Detta är för mig en gåta när man har 9 timmar på sig och jag vet att jag själv skulle ha hunnit göra allt 10 gånger om jag skulle velat och behövt.

Jag älskar min man. Men han är så j***a bekväm av sig och tror att allt fixar sig själv! Det lämnas liksom åt slumpen (läs: mig).....
Jag tycker det är fruktansvärt egoistiskt och rent ut sagt småelakt!!

Nåväl!
Imorgon är det min tur att vara hemma och ta hand om småkornen. Nu har Emma också blivit förkyld och fått feber. Så det blir en riktig mys-och-ha-det-bra-dag!

Inga kommentarer: