tisdag 12 april 2011

Jag = Glasögonorm

Jaha ja...då har jag efter att ha skjutit på det i sådär 5-6 år tagit mig till en optiker och gjort en syn undersökning. Och som jag har förstått så var jag närsynt. Ingen direkt överraskning!

Jag bestämde mig för att prova ut ett par glasögon på en gång, för annars så tar det väl ytterliggare fem år innan jag sätter min fot där igen...
Och efter att den snälla expediten guidat mig igenom glasögon-djungeln så kunde jag konstatera två saker:
1, Jag ser ut som en idiot i samtliga glasögon!
2, Jag vill inte ha glasögon!

Nåväl, fager eller inte... jag valde ut två par skit fula glasögon. Jag får dem om två-tre veckor.

Finns ju roligare saker att lägga pengarna på!
Men det ska bli roligt att kunna läsa skyltarna efter vägen ordentligt igen... ;-)

Inga kommentarer: